مقایسه بسترن B30 و دنا پلاس

چند سالیست که بازار خودروهای سدان در ایران از برندهای مهم جهانی مملوع شده و هر یک با ارائه محصولات خود قصد دارند که یکه تاز در صنعت خودرو بوده و بازار خودرو ایران را در دست گیرند .
خودرو دنا و فاو بسترن B30 دو خودروی موفق در کلاس سدان های شهری می باشند که هر دو در سال 96 به بازار ایران راه پیدا کرده اند.
دنا پلاس یک خودرویی کاملا ایرانی که با دانش مهندسان ایرانی طراحی شده و در خط تولید قرار گرفته است و در مقابل یک خودرو موفق کمپانی فاو که در عرصه خودروسازی جزو برترین می باشد. در این پست ما به مقایسه دو خودرو موفق دنا و فاو بسترن پرداخته ایم تا بتوانید به راحتی خودرو مورد نظر خود را ارزیابی کنید.


فاو بسترن B30

کمپانی فاو به عنوان یکی از شرکت های مهم خودروساز دنیا چند سالیست که به واسطه گروه بهمن پا به جاده های کشور گذاشته است. فاو بسترن B30 به لطف امکانات و مشخصات فنی مناسب در کنار قیمت رقابتی مقرون به صرفه باعث شده که تا کنون از آن به عنوان موفق ترین سدان گروه صنعتی بهمن و شرکت فاو یاد شود.
خودروهای فاو بسترن نسبت به سدان های موجود در بازار ایران از لحاظ ظاهری سبک متفاوتی را دارا بوده و در مورد فاو بسترن B30 نیز این موضوع صدق می کند. بسترن B30 به پیشرانه موتوری قوی 4 سیلندری با آرایش خطی مجهز شده است که دارای حجم 1598 سی سی می باشد. پیشرانه موتوری فاو بسترن B30 با قابلیت تولید 107 اسب بخار و دور موتور 5500 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور جزو موتورهای قدرتمند موجود می باشد.

مهمترین نکته قابل توجه در مورد پیشرانه موتوری فاو بسترن بی 30 طراحی و استفاده از موتور این خودرو توسط فولکس واگن بر روی فولکس واگن بورا است که بسیار حائض اهمیت می باشد و حالا امتیاز این پیشرانه را فاو برای فاو برای استفاده برو ریو محصولات خود خریداری کرده است .
فاو بسترن B30 طراحی هماهنگی در بخش های مختلف دارد و بدون اغراق از نظر ظاهری در مقایسه با قیمت تایین شده یکی از جذاب ترین طراحی را دارا می باشد و کمپانی تولید کننده سعی داشته است تا میزان جذابیت ظاهری بسترن B30  بیشتر از پرستیژ ظاهری آن باشد. یکی از بارزترین نکته مثبت بسترن B30 طراحی موفق و متفاوت این خودرو می باشد که توسط موسسه ایتال دیزان یکی از برترین موسسه های بین المللی طراحی انجام شده است.

گیربکس اتوماتیک فاو B30 خود یک نکته مهم و مثبت این خودرو می باشد زیرا تجربه نشان داده که مردم علاقه زیادی نسبت به گیربکس اتوماتیک از خود نشان داده اند. تمام این مواد ذکر شده بسترن B30 را ماشین بهتر و لذت بخش تر و با ارزش تر از دنا پلاس ارزیابی میکند.
بسترن B30 به عنوان جدیدترین محصول بهمن موتور یک خودرو با کیفیت و با ظاهری بسیار مناسب می باشد اما با این وجود باید منتظر ماند و دید که عکس العمل مشتریان و علاقمندان، به بسترن B30 خودروی جدید گروه بهمن، نسبت به سایر خودروی چینی موجود در بازار، چگونه خواهد بود. عکس العملی که برای مسئولان مجموعه گروه بهمن از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور گروه بهمن خدمات ارزنده ای را نظیر فروش اقساطی بسترن B30 و خدمات ارزنده پس از فروش رابرای مشتریان خود در نظر گرفته است.

 دنا پلاس


دنا پلاس نمونه فول آپشن تر و زیباتر دنا می باشد که بعد از 3 سال از عرضه دنا ایران خودرو این خودرو را با نام دنا پلاس با امکانات و مشخصات فنی بهتر و فول تر روانه بازار کرد. مهمترین و جذاب ترین نکات مورد توجه دنا پلاس را میتوان خط مورب سراسری در نمای جانبی و آینه های جدید، چراغ های عقب و جلو مدرن آن دانست که تمام موارد باعث شده تا این خودرو ظاهری هماهنگی را داشته باشد.
موتور به کاربرده به روی دنا و دنا پلاس پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی می باشد. این پیشرانه موتوری مجهز به 4 سیلندر و حجم 1646 سی سی و با آرایش خطی می باشد که درون کاپوت رنا و دنا پلاس قرار گرفته است .
مصرف سوخت ماشین های دنا و دنا پلاس با توجه به پارامتر های مختلف در حد مناسب و خوب ارزیابی میشود و علاوه بر این از شتاب و کشش خوبی این ماشین ها برخوردار هستند که در جاده و ... خیال راننده دنا پلاس را از سرعت گیری ماشین خود راحت میکند و راننده ماشین با اطمینان خاطر به مسیر خود ادامه میدهد
دیگر موضوعی که قابل بحث است کیفیت تولید، مونتاژ، طراحی داخلی و قطعات به کاربرده شده در ساخت تجهیزات و امکانات دنا می باشد که این امر منجرب شده تا دنا پلاس را به عنوان یکی از مناسب ترین خودروهای تولید داخل دانست که به راحتی سرنشینان خودرو اهمیت بسیاری داده است.

با بررسی های انجام شده میتوان به این نتیجه رسید که بسترن b30 و دنا پلاس در بخش امکانات امتیاز برابری را دریافت می کنند اما فاو بسترنB30 با مجموعه ای از ویژگی ها و آپشن های تعبیه شده به روی خودرو در بخش کیفیت سواری،خدمات پس از فروش، طراحی، امکانات رفاهی، ویژگی های فنی و ارزش خرید توانسته در رتبه بالاتری از دنا پلاس قرار گیرد و برتری خود را نسبت به دنا به رخ بکشد.

برای مشاهده قیمت بسترن B30 به روی لینک کلیک کنید  و یا برای مشاهده مقایسه بسترن b30 و برلیانس میتوانید به صفحه مورد نظر مراجعه فرمایید.

Comments

Popular posts from this blog

شرکت سایپا

کیا اپتیما 2017