مقایسه رنو ساندرو و برلیانس h320

در بازار خودرو ایران همیشه رقابت تنگاتنگی بین دو اتومبیل هم قیمت وجود داشته است. در این پست قصد داریم تا به مقایسه رنو ساندرو و برلیانس h320 این  دو خودرو محبوب و پرفروش بپردازیم.
لازم به ذکر است که این دو خودرو تولیدی شرکت پارس خودرو یکی از زیر مجموعه های شرکت خودروساز سایپا می باشد.
به جرات می توان گفت قیمت یکی از مهمترین بخش ها در مقایسه دو خودرو می باشد. در این بازه قیمت هر دو خودرو در یک رده قرار دارند که این عمر موجب به وجو آمدن رقابت تنگاتنگی شده است.
اگر بخواهیم در این بخش یکی از این دو خودرو را نسبت به دیگری برتر بدانیم باید بگوییم که رنو ساندرو نسبت به برلیانس h320 در مقایسه با قیمت پایین تر و کیفیت ساخت بهتر گزینه ای بهتر برای خرید خودرو می باشد.
هر دو خودرو هاچ بک در بازار خودرو رقابت تنگاتنگی را پشت سر می گذارند این در حالی است که تولید کننده هر دو در ایران یکی است.
رنو ساندرو در اصل تولید شرکت داچیای رومانی زیر مجموعه رنو است.

طراحی ظاهری



در بخش بعدی مقایسه این دو خودرو، طراحی ظاهری هر دو نقش مهمی در برتری هر یک وجود دارد زیرا بیشتر خریداران خودرو انتخاب خود را بر پایه طراحی ظاهری و نمای داخلی آن قرار می دهند.
در بخش ظاهری و بروز بودن، برلیانس در مقابل رنو ساندرو برنده خواهد بود زیرا برلیانس h320 از جذابیت خاصی بهره می برد و بسیار مورد توجه قشر جوان قرار گرفته است.
شاید بهتر است که بگوییم رنو ساندرو به دلیل طراحی اولیه به عنوان یک خودرو مقرون بصرفه در مقایسه با طراحی بروز تر و جذاب تر برلیانس از نمای قدیمی تری برخوردار بوده و از شانس کم تری در نمای ظاهری برخوردار می باشد.
همچنان این نکته باید یاد آوری شود که برلیانس h320 با طراحی جوان پسندانه خود توانست پس از مدت زمان کمی از حضورش در بازار خودرو فروش نسبتا خوبی را تجربه کند.
از دیگر نکات قیاس این دو خودرو می توان به طراحی نمای کابین اشاره کرد. در این بخش نیز همانند طراحی ظاهری برلیانس پیروز می باشد.
زیرا این خودرو با توجه به طراحی به روز تر و جذاب تر نسبت به رنو ساندرو در بخش طراحی داخلی و کابین نیز از جذابیت بیشتری برخوردار است.


پیشرانه و عملکرد


در بخش پیشرانه موتوری رنو ساندرو مجهز به یک موتور 1598 سی سی چهار سیلندر بوده و قادر است قدرتی برابر با 105 اسب بخار و 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
شتاب صفر تا صد این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از صفر مطلق برابر با 11 ثانیه در نمونه دستی و در نمونه اتوماتیک برابر با 12 ثانیه بوده است.
در مقابل برلیانس h320 دارای پیشرانه موتوری 1498 سی سی 16 سوپاپ و چهار سیلندری بوده و قادر است قدرت خروجی موتور 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر تولید کند.
برلیانس در نمودارد مصرف سوخت در مسیرهای شهری برای پیمودن هر صد کیلومتر مسیر، مصرفی برابر با 8.4 لیتر و در مسیرهای خارج از شهر مصرفی برابر با 5.1 لیتر بنزین را دارا می باشد.
مصرف ترکیبی این خودرو در مجموع این دو مسیر 7.5 لیتر بنزین اعلام شده است.
اما مصرف سوخت ساندرو در نمودار پیمایش هر صد کیلومتر در مسیرهای شهری برابر با 9.4  و در مسیرهای خارج شهری برابر با 505 لیتر بنزین می باشد.
استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 4 اعلام شده است.
حداکثر سرعت برلیانس H320 حدود 180 کیلومتر بر ساعت است و رنو ساندرو نیز می تواند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت برسد.
هر دو خودرو در مدل دنده دستی از گیربکس 5 سرعته بهره مند شده اند ولی در مدل اتوماتیک، ساندرو 4 سرته و برلیانس از گیربکس 6 سرعته بهره برده است.

 

امکانات رفاهی



خودرو برلیانس دارای سانروف برقی و سنسور پارک عقب و دید عقب و ...می باشد که از این نظر نسبت به ساندرو امکانات بیشتری دارد.
در بخش ایمنی رنو ساندرو پیروز این میدان است. اما در بخش امکانات رفاهی با توجه به آپشن های های گوناگون و به روز بودن امکاناتو تجهیزات پیروزی متعلق به برلیانس است.
با وجود امکاناتی نظیر رینگ 15 اینچی، فرمان تقویت شده برقی، تهویه مطبوع خودکار، سانروف، ترمز جلو دیسکی ، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت ، مه شکن جلو و بمه شکن جلو و بازشدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف در قیاس با ساندرو که از امکاناتی همچون رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، سیستم فرمان تقویت شده هیدرولیکی، کنترل سیستم صوتی زیر فرمان، چراغ مه شکن جلو، آینه‌های جانبی همرنگ بدنه، ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای و ترمز ضدقفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی ترمز بهره می برد، خودرویی کامل تر بوده و پیروز این قسمت عنوان می‌شود.


برای مشاهده قیمت خودرو روی لینک کلیک کنید.

Comments

Popular posts from this blog

شرکت سایپا

کیا اپتیما 2017