شرکت ایران خودرو

نمایش محصولات ایران خودرو
ایران خودرو نامی آشنا در صنعت خودرو ایران می باشد که در سال 1341 توسط برادران خیامی با سرمایه اولیه 100 میلیون ریال در تهران بنیان گذاری شد.

شرکت خودروسازی ایران خودرو

شرکت ایران خودرو با نام پیشین ایران ناسیونال یکی از مهمترین شرکت های خودروساز ایران می باشد که در زمینه تولید انواع خودروهای سبک و سنگین به صورت همکاری با شرکاری خارجی و یا به صورت مستقل فعالیت می کند.
ایران خودرو نامی آشنا در صنعت خودرو ایران می باشد که در سال 1341 توسط برادران خیامی با سرمایه اولیه 100 میلیون ریال در تهران بنیان گذاری شد. اولین محصول شرکت اتوبوس های معروف به ال پی بود که شاسی آن ها از آلمان وارد و در کارخانه ایران خودرو با نصب اتاق بر روی آن مونتاژ می شد.
سال 1345 شرکت ایران خودرو برای تولید پیکان قرار داد همکاری با شرکت روتس انگلیس منعقد کرد که بعد از یک سال در 24 اردیبهشت 1346 کارخانه خودروسازی به نام ایران ناسیونال با سرمایه 400 میلیون ریال تاسیس شد که شامل زمین، اعتبار بانکی، ماشین آلات نو و کهنه، که قادر به مونتاژ روزانه 10 دستگاه سواري و 7 دستگاه اتوبوس و کامیون بود.
پیکان از سال های 1346 تا 1357 در مدلهای مختلف نظیر کار، لوکس، وانت، استیشن، جوانان و اتوبوس در مدل های 302 شهری، بیابانی و سوپر لوکس و مینی بوس و آمبولانس تولید می گردید. در سال 1364 افزایش تولید شروع شد و بعد از سال 1346حدود 98000 دستگاه پیکان تولید گردید.
سال 1356 با توجه به اینکه خودرو پیکان قدیمی شده بود شرکت دست به اقدام تعویض آن زد و بر همین اساس با هدف تولید خودروهایی جدیدتر با شرکت پژو مذاکراتی انجام داد و در نتیجه این مذاکرات عقد قرار داد تولید پژو 305 بسته شد. اما قبل از انجام این کار با وقوع انقلاب اسلامی تمامی صنایع در اختیار دولت قرار گرفت و همکاری ایران خودرو و پژو قطع شد. اما شرکت در سال  1374 پس از این واقعه همکاری خود را با پژو فرانسه را آغاز کرد.


این همکاری تا سال 1391 بیشتر دوام نیاورد تا اینکه به دلیل  قرار داد پژو با جنرال موتور آمریکا و تحریم ها علیه ایران، شرکت پژو رابطه خود را با ایران قطع کرد. سال ۱۳۹۴ بلخره با امضای یک قرار داد به ارزش ۴۰۰میلیون یورو (معادل ۱۳ تریلیون ریال) که با ایران خودرو به امضا رسید به بازار خودرو ایران بازگشت که طی آن انتقال خط تولید پژو ۲۰۰۸ ، پژو ٬۲۰۸ و ۳۰۱ در دستور کار قرار گرفت.
هم اکنون پس گذشت سال ها از شروع فعالیت ایران خودرو ، این شرکت از جدیدترین محصول خود به نام «دنا»  با بهره گیري از طراحي به‌روز جهانی رونمایی کرد. دنا براي اولین بار بطور کامل، با سرپنجه هنرمند کارشناسان و طراحان ایرانی طراحی شده است. خودرو دنا در کوتاه ترین زمان ممکن در کمتر از یک سال طراحی و نمونه سازی شده و در فرورین سال 1390 از آن رونمایی شده است.

Comments

Popular posts from this blog

شرکت سایپا

کیا اپتیما 2017