افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو این روزا یکی مهمترین سر خط خبرهای روز خودرو کشور می باشد. بازار خودرو این روزها نوسان های زیادی را پشت سر گذاشته و التهاب زیادی را شاهد بوده است . یکی از اصلی ترین دلیل آن افزایش خوردوهای خارجی و تمایل مردم به خرید خودرو داخلی می باشد.

افزایش قیمت خودروهای داخلی


بازار خوردوهای وارداتی چند ماهی است که وضعیت بسیار نابسامانی را پشت سر گذاشته است. افزایش شدید قیمت خودرو های خارجی با دلایل مختلف نظیر بسته شدن سایت سفارش، افزایش بسیار زیاد تعرفه های گمرکی، ممنوعیت ورود خودروهای بالای 40 هزار دلار و از مهم تر افزایش قیمت دلار هم دست به دست یکدیگر دادند تا یک رکود شدید و در نتیجه افزایش شدید قیمت خودرو را ایجاد کنند.
این افزایش قیمت خودروهای خارجی منجرب آن شد تا تمایل مردم به سمت خرید خودروهای داخلی کشیده شود که نمود این امر با افزایش قیمت در خودروهای داخلی پدیدار شد. طی هفته گذشته افزایش چند باره قیمت خودروهای داخلی بازار خودرو را آشفته کرد و نبود نظارت و فرافکنی های نهادهای ناظر بر بازار باعث شده تا خودروسازان در آن جولان دهند و با ترک تازی هر قیمتی را به مصرف کننده ای که ناچار به خرید خوردوهای داخلی است تحمیل کنند.
بهم ریختگی بازار قیمت روز خودرو این روزها صدر اخبار داغ خودرو کشور است .افزایش قیمت خودرو بر روی انواع محصولات حاکم بوده و هر کس با هدف سود بیشتر هر قیمتی را برای خودروها تعیین کرده. در این نوسانات قیمت، خودروهای منتخبی که شامل این افزایش شده اند شامل پراید، تیبا، سمند، رانا، پژو، تندر٩٠، دنا، برلیانس، دانگ فنگ و رنو استپ وی دنده اتوماتیک می باشند که با شاخص رشد افزایش ۲.۶ درصدی افزایش قیمت قابل توجه ای را به خود دیده اند.

شاخص افزایش قیمت خودروهای داخلی نسب به هفته گذشته ۵.۶۱ درصد، نسبت به ماه گذشته ۹.۷۸ درصد و نسبت به سال گذشته، افزایش ۲۱ درصدی را نشان می دهد که این امر علاوه بر علت نام برده دارای دلایل دیگر نیز می باشد که میتوان به حضور شدید واسطه ها و دلالان در بازار، عرضه محدود خودرو از سوی خودروسازان ، هجوم مردم برای خرید خودرو نه برای مصرف بلکه برای حفظ سرمایه را نیز می توان برخی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار دانست.

برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی مزدا 3 جدید به روی لینک کلیک کنید.

Comments

Popular posts from this blog

شرکت سایپا

کیا اپتیما 2017